Зазначається, що хороший старий автомобіль можна вибрати, хоч часом це може бути нелегко.
Акумулятори електромобілів розраховані на тривалий термін служби / фото ua.depositphotos.com
Вживані електромобілі – одні з найбільш бюджетних варіантів на ринку. Такі авто мають низку переваг, але й у них є свої “мінуси”
Експерти Consumer reports зазначили, що надійні та економічні вживані електрокари існують, але є й суттєві мінуси, якщо купуєте електромобіль, якому вже 10 років або більше. Надійність EV не зрівняється з бензиновими автомобілями чи гібридами.
Акумулятори електромобілів розраховані на тривалий термін служби, який набагато довший, ніж, наприклад, стартерні батареї на авто з бензиновим двигуном, але вони не вічні, і їхня заміна доволі дорога.
Відео дня
“Реальність така, що якщо в підсумку вам доведеться замінити батарею в EV, вартість може перевищити вартість автомобіля”, – каже Алекс Кнізек, заступник директора з розробки автотестів у Центрі автотестів CR.
Яка гарантія на акумулятори
Майже всі EV мають гарантію на акумулятор, яка триває 8 років або 100 тисяч миль, а також вона поширюється на пов’язані з акумулятором компоненти, як-от модуль керування акумулятором.
Деякі електрокари, зокрема деякі моделі Tesla, мають більш тривалу гарантію, яку можна передавати новим власникам. Умови гарантії на акумулятор часто прописуються в керівництві користувача автомобіля.
Чи надійні вживані акумулятори
Опитування власників показує, що надійність більшості старих EV є нижчою за середню і що навіть нові EV відстають від бензинових автомобілів та гібридів. Скарги стосувалися електроприводу, зарядки і батарей. Багато в чому це пов’язано з тим, що на відпрацювання помилок у нових технологіях часто йде кілька років. Хороша новина полягає в тому, що EV вимагають менше планового технічного обслуговування, ніж авто з бензиновими двигунами.
Як перевірити акумулятор вживаного авто
Батареї всіх EV з часом втрачають запас ходу. Для авто з великим запасом ходу це не страшно, але це може серйозно знизити корисність деяких старих EV з невеликим запасом ходу, таких як Ford Focus Electric, Mitsubishi i-MiEV, 2014-2018 Mercedes B Class і 2011-2014 Nissan Leaf.
Також важливо стежити за станом батареї, якщо ви купуєте авто, у якого закінчується гарантія на акумулятор. Найпростіший спосіб – повністю зарядити батарею EV і порівняти показання розрахункового запасу ходу на приладовій панелі з початковою оцінкою. Під час руху переконайтеся, що індикатори дальності поїздки та заряду батареї не знижуються.
Проблема з цим методом полягає в тому, що на реальний запас ходу EV впливає безліч факторів. У холодний день розрахунковий запас може знижуватися на 25%. Те ж саме стосується використання додаткових пристроїв, як-от обігрівач, або їзди по шосе.
На що ще слід звернути увагу
EV мають тенденцію до швидшого зносу шин, ніж звичайні авто. Крім того, деякі ранні електрокари були продані в невеликій кількості та можуть мати мало спільного з новішими моделями, що ускладнить пошук запчастин та кваліфікованих спеціалістів.
Також деякі старі EV використовують для зв’язку стільникові мережі, які зараз уже не працюють, тож складно планувати зарядку, регулювати клімат-контроль або перевіряти рівень заряду батареї дистанційно.
Раніше УНІАН назвав “головну причину”, чому автолюбителі не купують електромобіль.